سه شنبه ۲۷ شهریور ۰۳

غذاهای سنتی معروف در شهر پورتو

مرجع اطلاعات گردشگری و مهاجرتی اروپا

غذاهای سنتی معروف در شهر پورتو

۶ بازديد

پورتو، شهر پر جنب و جوش واقع در کنار رودخانه دورو در پرتغال، نه تنها به دلیل خیابان های جذاب و معماری تاریخی، بلکه به خاطر میراث غنی آشپزی خود نیز شناخته شده است. این شهر دارای طیف متنوعی از غذاهای سنتی است که هم محلی ها و هم بازدیدکنندگان را برای نسل ها به وجد آورده است. با یوروگردی همراه باشید.

 

فرهنگ غذا شناسی پورتو

در پورتو، غذا چیزی بیش از رزق و روزی است. این بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ است. مردم محلی به سنت های آشپزی خود که از خانواده ها منتقل شده و در رستوران ها و غذاخوری های متعدد شهر جشن می گیرند، افتخار می کنند. غذای پورتو منعکس کننده تاریخ این منطقه است که تأثیرات اکتشافات دریایی پرتغال، اسپانیا و اقیانوس اطلس پر نعمت را در هم می آمیزد.

 

فرانسینیا: غذای معروف

این غذای نمادین یک غذای بشدت خوشمزه است که در قرن بیستم ایجاد شد. لایه هایی از ژامبون، لینگویچا، سوسیس تازه و استیک را به تصویر بکشید که همه در دو تکه نان در آغوش گرفته شده اند. فرانسسینا با پنیر ذوب شده و غرق در یک سس غنی از گوجه فرنگی و آبجو، سپس با یک طرف سیب زمینی سرخ شده ترد سرو می شود. ترکیب منحصر به فرد طعم و بافت آن، آن را به یک غذای دوست داشتنی در بین مردم محلی تبدیل کرده است و هر بازدید کننده ای از پورتو باید آن را امتحان کند.

 

Bacalhau à Gomes de Sá

غذای لذیذ دیگری که در صحنه آشپزی پورتو جایگاه ویژه ای دارد Bacalhau à Gomes de Sá است. این غذای سنتی ماهی شور، ادای احترام به گذشته دریانوردی پرتغال است. ماهی کاد با دقت با سیب زمینی، پیاز، تخم مرغ، زیتون و روغن زیتون تهیه می شود و در نتیجه ترکیبی هماهنگ از طعم ها ایجاد می شود. این غذا مظهر ماهیت غذاهای راحت پرتغالی است و تطبیق پذیری باکالهاو، یک عنصر اصلی در غذاهای پرتغالی را به نمایش می گذارد.

 

Tripas à Moda do Porto

در شرایط حقیر، یک غذای خوشمزه متولد شد. Tripas à Moda do Porto دارای چنبره، لوبیا سفید، گوشت های مختلف و ادویه جات است که در نتیجه یک خورش دلچسب و خوش طعم است. این غذا گواهی واقعی بر تدبیر و خلاقیت غذای پورتو است.

 

پاستل د ناتا

این خوراکی لذیذ با پوسته شیرینی پوسته‌دار و پر کردن کاسترد خامه‌ای، قلب علاقه‌مندان به دسر را در سراسر جهان تسخیر کرده است. در پورتو، موسسات متعددی پیدا خواهید کرد که پاستل د ناتا تازه پخته شده را سرو می‌کنند و از شما دعوت می‌کنند تا هر لقمه بهشتی را بچشید و تعادل کاملی از شیرینی و بافت را تجربه کنید.

 

کالدو ورد

سوپ سنتی پرتغالی Caldo Verde نیز جایگاه ویژه ای در غذاهای پورتو دارد. این غذای دلچسب ترکیبی از کلم پیچ ریز خرد شده، سیب زمینی، پیاز، سیر و تکه‌های سوسیس خوش طعم چوریکو است. نتیجه یک سوپ خوشمزه و مغذی است که سادگی و عمق طعم های پرتغالی را به نمایش می گذارد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.