پنجشنبه ۲۹ شهریور ۰۳

۱۰ تا از معروفترین غذاهای پرتغال (محلی و سنتی ۲۰۲۴)

مرجع اطلاعات گردشگری و مهاجرتی اروپا

۱۰ تا از معروفترین غذاهای پرتغال (محلی و سنتی ۲۰۲۴)

۴ بازديد

پرتغال نه تنها به خاطر مناظر زیبا و تاریخ غنی، بلکه به خاطر غذاهای لذیذش نیز مشهور است. این کشور طیف گسترده ای از غذاهای لذیذ را ارائه می دهد که مطمئناً ذائقه شما را وسوسه می کند. در این مقاله، برخی از معروف ترین غذاهای پرتغال، از باکالهائو محبوب گرفته تا پاستی د ناتا را معرفی خواهیم کرد. با یوروگردی همراه باشید.

 

باکالهاو

Bacalhau یا ماهی شور، جایگاه ویژه ای در غذاهای پرتغالی دارد. گفته می شود که بیش از 365 روش برای پخت باکالهاو وجود دارد که یک روش برای هر روز از سال است. دو آماده سازی محبوب Bacalhau à Brás و Bacalhau com Natas هستند.

 

Bacalhau à Brás

Bacalhau à Brás یک غذای سنتی پرتغالی است که با ماهی خرد شده، سیب‌زمینی نازک، پیاز و تخم‌مرغ درست می‌شود. آن را با جعفری و زیتون سیاه چاشنی کرده و طعم و مزه ای را به غذا اضافه می کند. ترکیبی از بافت ها و طعم اومامی ماهی کاد، Bacalhau à Brás را به یک لذت واقعی تبدیل کرده است.

 

 

Bacalhau com Natas

Bacalhau com Natas یک غذای خامه‌ای و لذیذ است که ماهی ماهی شور را با لایه‌هایی از سیب‌زمینی‌های نازک برش‌شده، پیاز و سس بشامل غنی ترکیب می‌کند. آن را به کمال پخته، ایجاد یک پوسته طلایی در بالا. سس خامه ای و تکه های ظریف ماهی کاد این غذا را به غذای مورد علاقه پرتغالی ها تبدیل کرده است.

 

Pastéis de Nata

هیچ سفری به پرتغال بدون امتحان پاستیس د ناتا کامل نمی شود. این تارت های کاستارد نماد واقعی شیرینی پرتغالی هستند. پوسته ترد و پوسته‌دار شیرینی حاوی کاستارد خامه‌ای است که با دارچین و پودر قند پاشیده شده است. Pastéis de Nata را بهتر است به صورت گرم و مستقیم از فر و با یک فنجان قهوه تازه دم کرده میل کنید.

 

فرانسینیا

Francesinha یک ساندویچ دلچسب است که منشا آن شهر پورتو است. این شامل لایه‌هایی از گوشت‌های مختلف مانند ژامبون، سوسیس و استیک است که بین تکه‌های نان قرار گرفته‌اند. سپس ساندویچ را با پنیر ذوب شده پوشانده و در سس گوجه‌فرنگی و آبجو خیس می‌شود. اغلب با سیب زمینی سرخ کرده در کنار آن سرو می شود. Francesinha یک غذای راحت واقعی است که هوس هر عاشق گوشتی را برآورده می کند.

 

غذاهای پرتغال

 

Arroz de Marisco

Arroz de Marisco یا برنج غذاهای دریایی، رابطه نزدیک پرتغال با دریا را به نمایش می گذارد. این غذای خوش طعم انواع غذاهای دریایی تازه مانند میگو، صدف، صدف و خرچنگ را با برنج معطر و آبگوشت غنی از گوجه فرنگی ترکیب می کند. نتیجه یک غذای غنی و معطر است که ماهیت سواحل پرتغال را به تصویر می کشد.

 

کالدو ورد

کالدو ورد یک سوپ سنتی پرتغالی است که ساده و در عین حال آرامش بخش است. از کلم پیچ نازک، سیب زمینی، پیاز، سیر و روغن زیتون درست می شود. این سوپ اغلب با تکه‌هایی از chouriço، یک سوسیس دودی پرتغالی تزئین می‌شود که کمی دود به غذا اضافه می‌کند. Caldo Verde برای گرم کردن بدن در روزهای سرد بسیار مناسب است.

 

Cozido à Portuguesa

Cozido à Portuguesa یک خورش گوشت و سبزیجات دلچسب است که در مناسبت های جشن محبوبیت دارد. معمولاً شامل انواع گوشت‌ها، مانند گوشت گاو، گوشت خوک، مرغ و سوسیس، همراه با مجموعه‌ای از سبزیجات مانند کلم، هویج و سیب‌زمینی است. خورش به آرامی پخته می شود و اجازه می دهد طعم ها با هم ترکیب شوند و یک غذای دلپذیر و خوش طعم ایجاد کنند.

 

غذاهای پرتغال

 

الحیرا

Alheira یک سوسیس پرتغالی منحصر به فرد است که تاریخچه شگفت انگیزی دارد. در اصل توسط یهودیان پرتغالی در جریان تفتیش عقاید به عنوان راهی برای پنهان کردن هویت واقعی خود ایجاد شد. الحیرا از ترکیبی از گوشت ها، معمولاً مرغ، نان، سیر و ادویه تهیه می شود. اغلب به صورت کبابی یا سرخ شده، همراه با سیب زمینی و سبزیجات سرو می شود.

 

Polvo à Lagareiro

Polvo à Lagareiro یک غذای دریایی محبوب پرتغالی است که دارای اختاپوس لطیف پخته شده به کمال است. ابتدا اختاپوس را می‌جوشانند و سپس با روغن زیتون، سیر و گیاهان برشته می‌کنند و طعمی دلپذیر و بافتی ترد به آن می‌دهند. اغلب با سیب زمینی سوخاری و مقداری روغن زیتون سرو می شود که ترکیبی هماهنگ از طعم ها را ایجاد می کند.

 

کاتاپلانا د ماریسکو

Cataplana de Marisco یک غذای دریایی است که نام خود را از ظرف مسی سنتی که در آن طبخ می شود به نام کاتاپلانا گرفته است. این غذای خوش طعم انواع غذاهای دریایی تازه مانند صدف، صدف، میگو و ماهی را با پیاز، گوجه فرنگی، سیر و سبزیجات ترکیب می کند. مواد با هم در کاتاپلانا پخته می‌شوند و اجازه می‌دهند طعم‌ها با هم ترکیب شوند و یک ترکیب خوشمزه از غذاهای دریایی ایجاد کنند.

 

Sardinhas Assadas

ساردیناس اساداس یا ساردین کبابی، یک غذای محبوب در پرتغال به خصوص در ماه های تابستان است. ساردین ها با نمک دریا چاشنی می شوند، روی شعله باز کباب می شوند و با آب لیمو سرو می شوند. ماهی دودی و خوش طعم کاملاً با یک طرف نان سنتی پرتغالی و یک لیوان باطراوت Vinho Verde جفت می شود.

 

غذاهای پرتغال

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.