پنجشنبه ۲۹ شهریور ۰۳

معرفی بهترین سواحل اروپا (گزارش ۲۰۲۴)

مرجع اطلاعات گردشگری و مهاجرتی اروپا

معرفی بهترین سواحل اروپا (گزارش ۲۰۲۴)

۴ بازديد

مطمئناً خیلی از افراد آرزو دارند که تعطیلاتی تابستانی در سواحل اروپا داشته باشند و در سواحل یونان و ایتالیا گردش کنند و اوقات خوشی را پشت سر بگذرانند. این کشورها به دلیل داشتن سواحل شنی برجسته و درخشان خودشان در سطح جهانی از شهرت بسیار بالایی برخوردار هستند و طبق سازمان رتبه‌بندی بهترین مقاصد اروپا (EBD) بهترین سواحل اروپا نیز در این کشورها قرار دارد.

 

سازمان EBD اخیراً گزارش سال ۲۰۲۴ میلادی خودش را درباره زیباترین سواحل اروپا منتشر کرده است و انتخاب نخست آن‌ها در این فهرست مطمئن خیلی از افراد را شگفت زده خواهد کرد. برای انتخاب زیباترین سواحل اروپا، این سازمان از بیش از ۱۰۰۰۰۰ مسافر از ۱۱۶ کشور مختلف نظرسنجی کرده تا بتواند بهترین و زیباترین سواحل اروپا را پیدا کند.

 

در حالی که برخی از نقاط در این گزارش سازمان EBD مانند پورتو تیمونی (Porto Timoni) در جزیره کورفو در یونان و ساحل کالپه در کوستا بلانکا در کشور اسپانیا ممکن است بیشتر برای مسافران شناخته شده باشند اما سایر سواحل همانند ساحل Ksamil در آلبانی، ساحل اولودنیز در ترکیه و ساحل لاس ترسیتاس در جزایر قناری انتخاب‌های غیرمنتظره‌ای در این فهرست بودند. اما جایگاه نخست این فهرست را نیز ساحلی آرام در جزیره مالت به خودش اختصاص داده است، کشوری جزیره‌ای در دریای مدیترانه که واقعاً برجسته و درخشان است.

 

ساحل Ghajn Tuffieha Bay Beach که در بین مردم محلی به‌عنوان ساحل ریویرا معروف است، به دلیل زیبایی طبیعی و حفظ شده خودش از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. با وجود اینکه جزیره مالت بیشتر به خاطر سواحل صخره‌ای خودش شناخته شده است اما این ساحل دارای پهنه شنی است و علاوه بر این نیز این ساحل شن‌های قرمز رنگی دارد. این ساحل همچنین به خاطر داشتن آب‌های بسیار شفاف و چشمگیر و همچنین پس‌زمینه خیره‌کننده صخره‌های اطرافش شناخته شده است.

 

این ساحل در انتهای شمالی جزیره مالت واقع شده است؛ توجه داشته باشید که مالت از چندین جزیره تشکیل شده که سه جزیره بزرگ و مسکونی آن نیز مالتا،‌ گوزو و کومینو نام دارد. ساحل خلیج فجن توفیها بسیار نزدیک به ساحل بسیار مشهور Golden Bay Beach اما نسبت به آن جمعیت کمتری درون خودش دارد.

 

دلیل اینکه ساحل «خلیج فجن توفیها» جمعیت کمتری از گردشگران را به خودش جلب می‌کند، این است که رسیدن به ساحل شنی خلوت آن بسیار دشوار است و باید بیش از ۱۰۰ پله را پشت سر گذاشت. مطمئناً حمل کردن وسایل سنگین برای ساحل‌گردی به این پهنه شنی و سپس بالا بردن آن‌ها از این ۱۰۰ پله کار دشواری است و به همین خاطر نیز بسیاری از افراد قید سفر به اینجا را می‌زنند.

 

کسانی که این دشواری را پشت سر می‌گذارند در پایان شاهد آب‌های بسیار شفاف برای شنا کردن، فضایی بسیار خلوت، گل‌های وحشی و مسیرهای پیاده‌روی در میان صخره‌ها از جمله مسیری خواهند بود که شما را به سمت ساحل Golden Bay Beach می‌برد. همه این موارد و اینکه شما از زیباترین سواحل در تمام اروپا دیدن کردید، باعث می‌شود تا بازدید از این ساحل بسیار جذاب و دلنشین باشد و ارزش پشت سر گذاشتن این دشواری بالا و پایین رفتن از پله‌ها را داشته باشد.

 

بهترین سواحل اروپا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.