چهارشنبه ۲۱ شهریور ۰۳

معروف ترین و جذابترین فستیوال‌ های روسیه (۲۰۲۴)

مرجع اطلاعات گردشگری و مهاجرتی اروپا

معروف ترین و جذابترین فستیوال‌ های روسیه (۲۰۲۴)

۴ بازديد

فستیوال‌ های روسیه، کشور روسیه با ملیله های فرهنگی غنی و میراث متنوع خود دارای مجموعه ای از جشنواره هاست که تاریخ، سنت ها و روحیه مردم آن را منعکس می کند. از تعطیلات ملی بزرگ گرفته تا جشن‌های منطقه‌ای منحصربه‌فرد، در اینجا برخی از معروف‌ترین فستیوال‌ های روسیه آورده شده است. با یوروگردی همراه باشید.

 

Maslenitsa (هفته کره)

ماسلنیتسا که با نام هفته کره یا هفته پنکیک نیز شناخته می شود، یک تعطیلات سنتی اسلاو است که پایان زمستان و آغاز بهار را نشان می دهد. ماسلنیتسا که هفته قبل از روزه جشن گرفته می‌شود، شامل فعالیت‌های مختلفی از جمله سورتمه‌سواری، مبارزه با گلوله برفی و سوزاندن مجسمه نی «بانو ماسلنیتسا» است. پنکیک (بلینی) که نماد خورشید است، غذای خاص جشنواره است که با چاشنی های مختلفی مانند خاویار، خامه ترش و مربا میل می شود.

 

روز پیروزی

روز پیروزی در ۹ مه یکی از مهم ترین تعطیلات روسیه است که به یاد پیروزی آلمان نازی در جنگ جهانی دوم است. این روز با رژه نظامی، آتش بازی و مراسم در سراسر کشور جشن گرفته میشود. بزرگ‌ترین جشن در مسکو برگزار می‌شود، با رژه عظیم در میدان سرخ، با حضور سربازان، تانک‌ها و هواپیماها، همراه با ادای احترام به جانبازان جنگ.

شب سال نو

شب سال نو محبوب ترین تعطیلات در روسیه است که اغلب بیشتر از کریسمس جشن گرفته می شود. روس ها با خانواده و دوستان خود دور هم جمع می شوند تا از وعده های غذایی جشن لذت ببرند، هدایایی را رد و بدل کنند و سخنرانی رئیس جمهور را از تلویزیون تماشا کنند. در نیمه شب، آتش بازی آسمان را روشن می کند و بسیاری از مردم برای سال آینده آرزو می کنند. جشن ها تا ساعات اولیه اول ژانویه با مهمانی، موسیقی و رقص ادامه دارد.

 

کریسمس ارتدکس روسی

کریسمس ارتدکس روسیه در ۷ ژانویه مطابق با تقویم جولیان جشن گرفته می شود. این یک تعطیلات عمیقاً مذهبی است که با خدمات کلیسا از جمله شب زنده داری در شب کریسمس مشخص می شود. خانواده‌ها برای یک وعده غذایی جشن گرد هم می‌آیند، که اغلب شامل غذاهای سنتی مانند کوتیا (پودینگ غلات شیرین) و رول‌های کلم پر شده است. کریسمس زمانی برای تأمل، دعا و گردهمایی های خانوادگی شاد است.

فستیوال‌ های روسیه

جشنواره شب های سفید سن پترزبورگ

فستیوال شب‌های سفید یک رویداد فرهنگی است که سالانه در سن پترزبورگ در زمان انقلاب تابستانی برگزار می‌شود، زمانی که شهر نزدیک به ۲۴ ساعت روشنایی روز را تجربه می‌کند. این جشنواره شامل مجموعه ای از رویدادها، از جمله اجرای باله، اپرا، و موسیقی توسط هنرمندان مشهور از سراسر جهان است. جشن بادبان های اسکارلت با آتش بازی های دیدنی و یک کشتی بلند با بادبان های قرمز رنگ، یکی از نکات برجسته این جشنواره است که نماد پایان سال تحصیلی است.

 

جشنواره ماسک طلایی

جشنواره ماسک طلایی یک جشنواره تئاتر معتبر است که در مسکو برگزار می شود و بهترین تئاتر، اپرا، باله و رقص معاصر روسیه را به نمایش می گذارد. این جشنواره که در سال ۱۹۹۴ تأسیس شد، جایزه ماسک طلایی را به اجراهای برجسته در بخش‌های مختلف اعطا می‌کند. علاقه مندان و متخصصان تئاتر را از سراسر جهان جذب می کند و برنامه های متنوعی را ارائه می دهد که غنای هنرهای نمایشی روسیه را برجسته می کند.

فستیوال‌ های روسیه

نمایشگاه نیژنی نووگورود

نمایشگاه نیژنی نووگورود که قدمت آن به اوایل قرن نوزدهم باز می گردد، یکی از قدیمی ترین و معروف ترین نمایشگاه های تجاری روسیه است. این نمایشگاه که سالانه در اواخر تابستان برگزار می شود، بازرگانان، صنعتگران و هنرمندان را از سراسر روسیه و فراتر از آن گرد هم می آورد. بازدیدکنندگان می‌توانند طیف وسیعی از کالاها، از صنایع دستی سنتی گرفته تا محصولات مدرن را کشف کنند و در عین حال از اجرای زنده، لذت‌های آشپزی و نمایشگاه‌های فرهنگی لذت ببرند.

 

ماراتن بین المللی سیبری

ماراتن بین‌المللی سیبری که در اومسک برگزار می‌شود، قدیمی‌ترین ماراتن روسیه است که دوندگان از سراسر جهان را به خود جذب می‌کند. این رویداد که در اوایل آگوست برگزار می‌شود، شامل دسته‌های مسابقه‌ای مختلف، از ماراتن کامل تا مسافت‌های کوتاه‌تر برای دوندگان آماتور است. مسیر ماراتن در شهر می پیچد و به شرکت کنندگان و تماشاگران فرصتی برای تجربه فضای پر جنب و جوش و زیبایی منظره Omsk می دهد.

فستیوال‌ های روسیه

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.