پنجشنبه ۲۲ شهریور ۰۳

معروف ترین شهر های روسیه برای گشت و گذار

مرجع اطلاعات گردشگری و مهاجرتی اروپا

معروف ترین شهر های روسیه برای گشت و گذار

۴ بازديد

شهر های روسیه، بزرگترین کشور جهان، به خاطر تاریخ غنی، فرهنگ متنوع و بناهای دیدنی باشکوهش مشهور است. از کلان شهرهای شلوغ گرفته تا شهر های حومه‌ای که آرام هستند، شهرهای متعددی در روسیه وجود دارند که فرصت های دیدنی باورنکردنی را ارائه می دهند. در این مقاله به بررسی معروف ترین شهرهای روسیه می پردازیم که برای مسافرانی که به دنبال تجربه ای فراموش نشدنی از کشور روسیه هستند، اطلاعات خوبی را ارائه دهیم. با یوروگردی همراه باشید.

 

معروف ترین شهر های روسیه برای گشت و گذار

وسعت کشور روسیه طیف وسیعی از شهرها را در بر می گیرد که هر کدام جذابیت و جاذبه های منحصر به فرد خود را دارند. از پایتخت نمادین مسکو گرفته تا جواهرات فرهنگی کازان، این شهرها نگاهی اجمالی به تاریخ، هنر و زیبایی های طبیعی کشور دارند. چه به بناهای تاریخی، شگفتی های معماری یا مناظر طبیعی علاقه مند باشید، روسیه همه اینها را دارد.

 

 

شهر مسکو، پایتخت کشور روسیه

مسکو، پایتخت روسیه، جایگاه مهمی در تاریخ این کشور دارد. مسکو که در قرن دوازدهم تأسیس شد، شاهد ظهور و سقوط امپراتوری‌ها، دگرگونی‌های سیاسی و شگفتی‌های معماری بوده است.

 

جاذبه های گردشگری

مسکو دارای مجموعه ای از مکان های دیدنی نمادین است که بازدیدکنندگان را مجذوب خود می کند. میدان سرخ باشکوه در قلب شهر قرار دارد که توسط شاهکارهای معماری مانند کرملین و کلیسای جامع سنت باسیل احاطه شده است. خیابان تاریخی آربات با ساختمان‌های جذاب، هنرمندان خیابانی و فضای پر جنب و جوش، نگاهی اجمالی به گذشته مسکو دارند.

 

تجارب فرهنگی

با بازدید از موزه های درجه یک مانند گالری ترتیاکوف و موزه پوشکین میتوانید فرهنگ روسیه را ببینید. در نمایش باله یا اپرا در تئاتر مشهور بولشوی شرکت کنید که سنت غنی هنر های نمایشی کشور روسیه را به نمایش میگذارند. از غذاهای سنتی روسی و گرمی و مهمان نوازی مردم محلی غافل نشید.

 

 

شهر سن پترزبورگ، گوهر فرهنگی

سن پترزبورگ که به "ونیز شمال" شهرت دارد، شهری است غرق در تاریخ و شکوه معماری. این شهر که توسط پتر کبیر تأسیس شد، به مدت دو قرن به عنوان پایتخت امپراتوری خدمت کرد و همچنان با کاخ های مجلل، کلیساهای بزرگ و کانال های زیبا، بازدیدکنندگان را مسحور خود می کند.

 

جاذبه های گردشگری

موزه ارمیتاژ، یکی از بزرگترین موزه های هنری جهان، مجموعه گسترده ای از شاهکارها از جمله آثار رامبراند، داوینچی و ون گوگ را در خود جای داده است. قلعه پیتر و پل، با کلیسای جامع نمادین و مناظر کنار رودخانه، نمادی از زیبایی شهر است.

سن پترزبورگ با گالری‌های هنر معاصر پررونق، تئاترهای جذاب، و جشنواره‌های موسیقی بهشتی برای علاقه‌مندان به هنر است. جشنواره شب‌های سفید که در تابستان برگزار می‌شود، با رویدادهای فرهنگی تمام شب و خورشید خیره‌کننده نیمه‌شب، تجربه‌ای بی‌نظیر را ارائه می‌دهد.

 

شهر های روسیه

 

شهر کازان

کازان، پایتخت تاتارستان، ترکیبی منحصر به فرد از تأثیرات فرهنگی مسلمانان و روسیه را به نمایش می گذارد. این شهر پر جنب و جوش، دیگ ذوب فرهنگ ها است، جایی که مساجد و کلیساهای ارتدکس در کنار هم هستند.

 

میراث جهانی یونسکو

مسجد قل شریف، واقع در کرملین، نمونه ای خیره کننده از معماری اسلامی در کشور روسیه است. مرکز تاریخی شهر، با ساختمان های به خوبی حفظ شده و خیابان های جذاب، بازدیدکنندگان را به گذشته می برد.

کازان در طول سال میزبان فستیوال های رنگارنگ متنوعی است و میراث چندفرهنگی خود را جشن می گیرد. فستیوال سابانتوی، جشنواره تابستانی تاتار، دارای بازی های سنتی، موسیقی و رقص است. در طول زمستان، جشنواره برف کازان، شهر را به یک سرزمین جادویی زمستانی با مجسمه های یخی تبدیل می کند.

 

شهر های روسیه

 

شهر سوچی، شهر تفریحی

شهر سوچی، واقع در سواحل دریای سیاه، یک شهر تفریحی محبوب است که به دلیل سواحل خیره کننده و مناظر زیبایش شناخته شده است. این شهر ترکیبی منحصر به فرد از آب و هوای نیمه گرمسیری و کوه های پوشیده از برف را ارائه می دهد که آن را به پناهگاهی برای علاقه مندان به طبیعت تبدیل می کند.

سوچی با میزبانی بازی های المپیک زمستانی ۲۰۱۴ شهرت بین المللی به دست آورد. پیست‌های اسکی این شهر، مانند رزا خوتور و کراسنایا پولیانا، فرصت‌های بسیار خوبی برای اسکی، اسنوبرد و سایر ورزش‌های زمستانی فراهم می‌کنند. سوچی نه تنها به خاطر زیبایی های طبیعی، بلکه به خاطر سرگرمی های پر جنب و جوش و صحنه های زندگی شبانه اش در طبیعت معروف است.

 

شهر های روسیه

 

شهر یکاترینبورگ: دروازه سیبری

یکاترینبورگ، واقع در سمت شرقی کوه‌های اورال، اهمیت تاریخی زیادی دارد. این مکان به عنوان محل اعدام آخرین تزار روسیه، نیکلاس دوم، و خانواده اش شناخته می شود. کلیسای روی خون که در محل اعدام آنها ساخته شده است، به عنوان یک بنای یادبود تکان دهنده ایستاده است. یکاترینبورگ به عنوان دروازه ای به سمت کوه های نفس گیر اورال عمل می کند و فرصت هایی برای پیاده روی، اسکی و کوه نوردی را ارائه می دهد. صومعه گانینا یاما، واقع در جنگل های آرام این شهر، مکانی بشدت دیدنی است. یکاترینبورگ شهری پویا با صحنه های هنری و فرهنگی پر رونق است. موزه هنرهای زیبای یکاترینبورگ مجموعه ای چشمگیر از آثار هنری روسی و بین المللی را به نمایش می گذارد.

 

 

 

شهر نووسیبیرسک: کلان شهر سیبری

نووسیبیرسک، بزرگترین شهر سیبری، مرکز پیشرفت های علمی و فناوری است. این شهر محل استقرار آکادمی گورودوک معتبر نووسیبیرسک است، مرکز تحقیقات علمی که مؤسسات و آزمایشگاه‌های متعددی را در خود جای داده است.

 

موسسات دانشگاهی و مراکز فرهنگی

نووسیبیرسک همچنین به دلیل موسسات دانشگاهی مشهور خود از جمله دانشگاه دولتی نووسیبیرسک و شعبه سیبری آکادمی علوم روسیه شناخته شده است. تئاترها، سالن‌های کنسرت و موزه‌های شهر به صحنه فرهنگی پر جنب و جوش آن کمک می‌کنند.

نووسیبیرسک یک زندگی شهری همراه با آرامش محیط طبیعت را ارائه می دهد. رودخانه اوب که از میان شهر می گذرد، فرصت هایی را برای قایقرانی و پیاده روی در کنار رودخانه فراهم می کند. میدان مرکزی رنگارنگ، میدان لنین، محل تجمع مردم محلی و گردشگران است.

 

 

 

شهر ولادی وستوک، دروازه شرقی

ولادی وستوک، واقع در سواحل اقیانوس آرام، به عنوان دروازه شرقی روسیه عمل می کند. بندر طبیعی شهر و مناظر خیره کننده اقیانوس آن را به مقصدی محبوب برای علاقه مندان به دریا و طبیعت تبدیل کرده است.

ولادی وستوک محل استقرار ناوگان روسیه در اقیانوس آرام است و پایگاه دریایی آن یک مکان استراتژیک مهم است. بازدیدکنندگان می توانند قلعه جذاب ولادی وستوک و موزه زیردریایی را که بینشی از تاریخ نیروی دریایی شهر ارائه می دهد را کاوش کنند.

نزدیکی ولادی وستوک به آسیا بر فرهنگ و معماری آن تأثیر گذاشته است. بازارهای خیابانی پر جنب و جوش این شهر که کالاهای آسیایی متنوعی را ارائه می دهند، نشان دهنده ارتباطات بین المللی آن است. پل جزیره راسکی، یکی از طولانی ترین پل های کابلی جهان، ولادی وستوک را به جزیره راسکی متصل می کند.

 

 

 

شهر ایرکوتسک، ارتباط بایکال

ایرکوتسک که اغلب به عنوان "پاریس سیبری" شناخته می شود، در نزدیکی دریاچه باشکوه بایکال، عمیق ترین و قدیمی ترین دریاچه آب شیرین در جهان واقع شده است. این شهر به عنوان دروازه ای شگفتی طبیعی عمل می کند و علاقه مندان به طبیعت و ماجراجویان را از سراسر جهان به خود جذب می کند.

ایرکوتسک به دلیل معماری چوبی که به خوبی حفظ شده است، که حکاکی های پیچیده و طرح های سنتی سیبری را به نمایش می گذارد، مشهور است. مرکز تاریخی شهر که به «منطقه ۱۳۰» معروف است، با خانه‌های چوبی متعدد و خیابان‌های جذاب، نگاهی اجمالی به گذشته غنی آن دارد.

ایرکوتسک به‌عنوان یک ایستگاه اصلی در امتداد راه‌آهن ترانس سیبری، مسافرانی را جذب می‌کند که این مسیر راه آهن نمادین را میخواهند ببیند.

 

شهر های روسیه

 

نیژنی نووگورود، مرکز تجارت

نیژنی نووگورود، واقع در سواحل رودخانه ولگا، سابقه طولانی به عنوان یک مرکز تجاری برجسته دارد. موقعیت استراتژیک شهر در امتداد مسیرهای تجاری اصلی نقش حیاتی در توسعه و تبادل فرهنگی آن داشت است.

نیژنی نووگورود خانه کرملین باشکوهی است که مناظر پانوراما از شهر و رودخانه ولگا را ارائه می دهد. ساختمان‌های تاریخی شهر، مانند بانک دولتی و پلکان چکالوف، معماری چشم‌گیر را به نمایش می‌گذارند و نگاهی اجمالی به گذشته آن به‌عنوان مرکز تجارت و فرهنگ را ارائه می‌دهند.

نیژنی نووگورود میزبان نمایشگاه سالانه نیژنی نووگورود، یکی از قدیمی ترین و بزرگترین نمایشگاه های تجاری بین المللی روسیه است. این نمایشگاه شرکت‌کنندگانی را از صنایع و کشورهای مختلف جذب می‌کند و بستری برای شبکه‌سازی تجاری، تبادل فرهنگی و نمایش محصولات و خدمات نوآورانه ارائه می‌دهند.

 

 

 

روستوف روی دان، گوهر جنوبی

روستوف-آن-دون، واقع در سواحل رودخانه دون، به خاطر میراث غنی قزاق و صحنه فرهنگی پر جنب و جوشش مشهور است. اتصال شهر به رودخانه دان فرصت هایی را برای تورهای قایق، تفرجگاه های ساحلی و فعالیت های تفریحی فراهم می کند.

روستوف-آن-دون به خاطر غذاهای متنوع و خوش طعمش مشهور است. این شهر طیف گسترده ای از غذاهای سنتی روسی و همچنین از تأثیرات آشپزی کشورهای همسایه را ارائه می دهد. بازدیدکنندگان می‌توانند از غذاهای لذیذ محلی لذت ببرند، بازارهای مواد غذایی را بگردند و شاهد مهمان نوازی گرم روستوی‌ها را تجربه کنند.

 

فوتبال و رویدادهای ورزشی

روستوف-آن-دون خود را به عنوان یک مقصد ورزشی برجسته تثبیت کرده است و میزبان مسابقات بزرگ فوتبال و سایر رویدادهای ورزشی است. استادیوم‌های مدرن شهر، مانند روستوف آرنا، پذیرای تیم‌ها و تماشاگران بین‌المللی بوده و شهرت روستوف-آن-دون را به عنوان یک شهر ورزشی افزایش میدهد.

 

 

 

سوالات متداول

 

آیا بازدید از این شهر های روسیه به عنوان توریست امن است؟

روسیه، مانند هر مقصد سفر دیگری، ملاحظات ایمنی خاص خود را دارد. با این حال، شهرهای بزرگ ذکر شده در این مقاله عموماً برای گردشگران امن هستند. همیشه توصیه می شود که از شیوه های رایج ایمنی پیروی کنید، از محیط اطراف خود آگاه باشید و به هر دستورالعمل یا دستورالعمل محلی پایبند باشید.

 

آیا راهنمای انگلیسی برای گشت و گذار در شهر های روسیه موجود است؟

در مقاصد توریستی محبوب، مانند مسکو و سن پترزبورگ، می‌توانید به راحتی راهنماهای انگلیسی زبانی را بیابید که می‌توانند اطلاعات و کمک‌های ارزشمندی را در طول بازدیدتان ارائه دهند. در شهرهای دیگر، در دسترس بودن ممکن است متفاوت باشد، اما مراکز اطلاعات توریستی و شرکت های معتبر تور اغلب خدمات را به چندین زبان ارائه می دهند.

 

بهترین زمان برای بازدید از این شهر های روسیه چه زمانی است؟

بهترین زمان برای بازدید از این شهرهای روسیه بستگی به ترجیحات شخصی و فعالیت هایی دارد که قصد دارید در آن شرکت کنید. مسکو و سن پترزبورگ را می توان در تمام طول سال بازدید کرد، در تابستان هوای مطبوع برای کاوش در فضای باز ارائه می شود. سوچی در طول تابستان به دلیل سواحلش محبوب است.

 

شهر های روسیه

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.